Jak zaaranżować poczekalnię w placówce medycznej

954 0

Trudno oczekiwać, aby poczekalnia placówki medycznej kojarzyła się z komfortem i relaksem. Na szczęście – dzięki odpowiednio przemyślanej aranżacji – pobyt w niej można w pewnym stopniu uprzyjemnić. Ważne, aby było funkcjonalnie, bezpiecznie i komfortowo tak dla pacjentów, jak i dla obsługujących ich pracowników ochrony zdrowia.

Jak urządzić wnętrze poczekalni?

Nie wszystkie poczekalnie są duże i obszerne. Niektóre z nich charakteryzują się dość ograniczoną przestrzenią użytkową, którą trzeba funkcjonalnie urządzić. Wnętrze poczekalni powinno być urządzone z myślą o specyfice danej przychodni. Jeśli jest to przychodnia dentystyczna, w której wnętrzu znajdują się maksymalnie 2 gabinety, to jej wnętrze może być dość przytulne. Kilka wygodnych foteli, odrobina kwiatów, a także – jeśli jest taka możliwość – solidna dawka zieleni, z pewnością pomogą ukoić ból zębów. Oczywiście obiekt ten warto wyposażyć w urządzenie filtrujące wodę, które zapewni dostęp do niej i jednocześnie umożliwi przyjmowanie ewentualnych leków.

Wyposażenie niezbędne do zaaranżowania poczekalni

W dużych przychodniach medycznych należy rozsądniej gospodarować przestrzenią. Dlatego najlepiej, jeśli znajdą się w niej:

  • krzesła, które pozwolą zająć miejsce większemu gronu osób,
  • automaty do wody (butlowy lub bezbutlowy), dzięki którym pacjent będzie miał dostęp do ciepłej, zimnej i opcjonalnie gazowanej wody, np. od Aquamo: https://aquamo.com.pl/dystrybutory-filtrujace-wode,
  • wygodny system powiadamiania, który ułatwi obsługę kolejki oczekujących osób,
  • rośliny, które uspokajają i tworzą przytulną atmosferę,
  • system wentylacji, a jeśli istnieje taka konieczność, to również i klimatyzacja.

Dostęp do urządzeń a ich funkcjonalność

Wybierając wyposażenie do poczekalni medycznych, warto zwrócić uwagę nie tylko na konieczność posiadania odpowiedniego sprzętu, ale też na jego dostępność i łatwość obsługi. Doskonałym przykładem takiego rozwiązania jest bezbutlowy dystrybutor wody, który nie wymaga butli i przestrzeni, wewnątrz której butle powinny być przechowywane. Trudno sobie wyobrazić, aby w natłoku pracy personel medyczny zmieniał co jakiś czas butlę z wodą. To samo dotyczy pacjentów, którzy przecież muszą mieć nieograniczony dostęp do wody i to niezależnie od panujących warunków. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić pacjentom odpowiedni poziom komfortu i jednocześnie właściwie zarządzać całą dostępną przestrzenią i posiadanymi zasobami.

Reasumując, woda to podstawa, dlatego dostęp do niej w placówkach medycznych powinien być nieograniczony. Bądź co bądź, często dochodzi do sytuacji, gdy oczekiwanie na wizytę trwa w nieskończoność.

Dodaj komentarz